Parengta nauja edukacinė programa po Kretingos rajoną „SALANTŲ REGIONINIO PARKO PIETINĖ DALIS“
"Vyšnių dvaras" Gintarų kaime, šalia dvarvietės
Atkeliavęs pavasaris, o kartu ir beprasidedantis turizmo sezonas šiais metais Kretingos rajono mokykloms ir jų mokytojams bei parko svečiams siūlo išbandyti naują Salantų regioninio parko edukacinę programą „Salantų regioninio parko pietinė dalis“. Jos sumanytojai ir kūrėjai – Salantų regioninio parko direkcija ir Kretingos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius bei grupė kompetentingų savo srities pedagogų. Balandžio 21 dieną Gintarų kaime, šalia Gintarų dvarvietės esančiame „Vyšnių dvare“ Kretingos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus suorganizuoto rajono mokyklų direktorių ir jų pavaduotojų ugdymui, atsakingų už pažintinę ir kultūrinę veiklą, pasitarimo metu ir įvyko šios edukacinės programos pristatymas. Edukacinės programos tikslas – vykdyti mokinių edukacinę pažintinę ir kultūrinę veiklą bei sudaryti sąlygas pažintiniam turizmui plėtoti. Ji skirta 1-10 klasių ir I-IV gimnazijos klasių mokiniams. Be to, programą išbandę mokiniai ne tik pasisems žinių apie Salantų regioninio parko gamtos ir kultūros vertybes, įgaus naujų įgūdžių, bet ir praplės savo akiratį, ugdys ekologinę kultūrą ir kūrybinę iniciatyvą. Programa sudarys sąlygas mokytis, pažinti ir tyrinėti naujose, žaliosiose mokymosi aplinkose, organizuojant pamokas – išvykas po atviru dangumi. Prieš metus sudaryta edukacinės programos rengėjų darbo grupė, šiais metais pristatė vieną edukacinės programos dalį, po pietinę Salantų regioninio parko teritoriją. Ji apima Kartenos piliakalnio istorinį – archeologinį kompleksą, Gintarų dvarvietę ir Dauginčių kaimo lankytinų objektų kompleksą Šilpelkės miške. Tačiau iš viso planuojama parengti edukacinės programos dalis trimis Salantų regioninio parko maršrutais po vertingiausius objektus ir išskirtines parko vietoves. Edukacinę programą „Salantų regioninio parko pietinė dalis“ sudaro pažintinis – praktinis edukacinis užsiėmimas, naudojant kūrybines ir žaidybines situacijas, siekiama emocionalaus paveikumo, stiprinamas pažintinės veiklos ryšys su gamta. Programą rengė: Asta Pocienė – Kretingos rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyr. specialistė; Aušra Gedgaudienė – Kretingos Simono Daukanto pagrindinės mokyklos biologijos mokytoja metodininkė; Valdonija Karaliūnienė – Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos dailės mokytoja ekspertė; Sotera Martusevičienė – Kretingos Marijono Daujoto pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė; Virginija Rudavičienė – viešosios įstaigos Pranciškonų gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė, etninės kultūros mokytoja ekspertė; Rita Tamošauskienė – Kretingos rajono Darbėnų gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė ir Asta Bagočienė – Salantų regioninio parko vyr. specialistė (vyr. ekologė). Pasak mokytojų, tokia programa ypač svarbi, nes intensyvūs globalizacijos bei integracijos procesai sukuria aibę grėsmių tautinei kultūrai nykti. Vis labiau didėja atotrūkis nuo natūralios aplinkos: vaikams trūksta gamtos pažinimo, saugojimo ir puoselėjimo įgūdžių, tyrinėjimų natūralioje aplinkoje patirties. Tuo tarpu edukacinė veikla formuoja pozityvias vertybines jauno žmogaus nuostatas kultūros bei istorijos požiūriu, būtinas perimti bręstančiam žmogui, kad jis galėtų tobulėti ir pats taptų ne tik vertybių paveldėtoju, bet ir kūrėju. Tad siūlome visoms Kretingos rajono mokykloms ir gimnazijoms, jų mokytojams, auklėtojams ir mokiniams išbandyti ir patiems įsitikinti edukacinės programos teikiama nauda.